Med teknologisk udvikling og øget global konkurrence er digital transformation en nødvendighed!
Den globale konkurrence og den teknologiske udvikling betyder for en stor gruppe af danske virksomheder, at de er nødt til at udvikle deres forretning digitalt, hvis de vil klare sig i konkurrencen. Men hvor udviklingen inden for B2C er gået hurtigt og fortsat accelererer, har B2B-segmentet og særligt fremstillingsvirksomheder kun i ringe grad implementeret digitale forretningsmodeller.
Projektet har derfor til formål at udvikle og formidle ny viden og metoder for særligt B2B fremstillingsvirksomheder, men også dansk erhvervsliv generelt, til at udvikle nye digitale forretningsmodeller. Konkret vil projektet udvikle, afprøve og formidle en grundlæggende forståelsesmodel, enkle men systematiske metoder samt understøttende konkrete værktøjer, som gør virksomhederne i stand til at arbejde strategisk med at udvikle nye digitale forretningsmodeller inden for et eller flere centrale forretningsområder gennem udnyttelse af forskellige digitale teknologier.
Projektet udspringer af temaindkaldelsen Nye Digitale Forretningsmodeller fra Industriens Fond, og projektet støttes af Industriens Fond