Om DBM projektet - Digital Business Models - Vejledning For Danske Virksomheder
Vi vil vise danske fremstillingsvirksomheder fodelene ved digitalisering og hvordan man skal omstille sig
digital business, digital transformation, business models, digital development, b2c, manufacturing
15223
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-15223,woocommerce-no-js,ajax_fade,page_not_loaded,,columns-4,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-13.9,qode-theme-bridge,disabled_footer_bottom,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.7,vc_responsive

Om DBM

Hvorfor benytte DBM?

Den globale konkurrence og den teknologiske udvikling betyder for en stor gruppe af danske virksomheder, at de er nødt til at udvikle deres forretning digitalt, hvis de vil klare sig i konkurrencen. Men hvor udviklingen inden for B2C er gået hurtigt og fortsat accelererer, har B2B-segmentet og særligt fremstillingsvirksomheder kun i ringe grad implementeret digitale forretningsmodeller.

Projektets formål

Projektet har derfor til formål at udvikle og formidle ny viden og metoder for særligt B2B fremstillingsvirksomheder, men også dansk erhvervsliv generelt, til at udvikle nye digitale forretningsmodeller. Konkret vil projektet udvikle, afprøve og formidle en grundlæggende forståelsesmodel, enkle men systematiske metoder samt understøttende konkrete værktøjer, som gør virksomhederne i stand til at arbejde strategisk med at udvikle nye digitale forretningsmodeller inden for et eller flere centrale forretningsområder gennem udnyttelse af forskellige digitale teknologier.

Projektet udspringer af temaindkaldelsen Nye Digitale Forretningsmodeller fra Industriens Fond, og projektet støttes af Industriens Fond

Projektet gennemføres af

/*