Digitalisering – optimering, effektivisering, udvikling og ekspansion
Vi vil vise danske fremstillingsvirksomheder fodelene ved digitalisering og hvordan man skal omstille sig
digital transformation, digital business model, business model, business development, b2b, manufacturing, fremstillingsvirksomhed, data
15736
post-template-default,single,single-post,postid-15736,single-format-standard,woocommerce-no-js,ajax_fade,page_not_loaded,,columns-4,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-13.9,qode-theme-bridge,disabled_footer_bottom,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.7,vc_responsive

Digitalisering – optimering, effektivisering, udvikling og ekspansion

Digitalisering – optimering, effektivisering, udvikling og ekspansion

Det digitale er karakteriseret ved at bestå af ettaller og nuller – men det er mere end det!

Det digitale er jo egentlig bare et-taller og nuller – det bliver aldrig “slidt”, det kan kopieres i det uendelige – og det betyder, at kan bruges af flere og til flere ting samtidig. Når man fx. har sensorer, som opsamler data i produktionen, kan man effektivisere og optimere produktionen, men nogle data kan også samtidig bruges som grundlag for nye kundeservices – måske kan data ligefrem blive et “produkt”, man sælger. Og i modsætning til fysiske produkter kan digitale produkter og services skaleres utroligt nemt, så når efterspørgslen stiger, kan man levere praktisk talt uden ekstra omkostninger.

Når man digitaliserer, skal man derfor ikke nøjes med at effektivisere og optimere, man skal også udnytte mulighederne for at skabe mere værdi og ny forretning.

…grundlæggende i den digitale verden er forbundethed. Forskellige services eller funktioner kan spille sammen – de kan endda spille sammen med partneres services eller funktioner.

Digitale produkter og services

Noget andet grundlæggende i den digitale verden er forbundethed. Forskellige services eller funktioner kan spille sammen – de kan endda spille sammen med partneres services eller funktioner. Det betyder, at virksomheden, det den gør, og det den sælger, kan være direkte forbundet med andre virksomheder, som både kan være leverandører og kunder. Man behøver ikke at have – eller kunne – det hele selv. Men man skal omvendt være skarp på, hvad man selv skal have, og hvad man selv skal kunne.Bliv selv skarp på, hvad det er, som netop din virksomhed skal fokusere på i forbindelse med digitalisering. Læs mere her om, hvad projektet kan tilbyde af workshops og andre aktiviteter, eller kontakt os her for at høre mere.

[/vc_column]


/*