Industri 4.0 – relevant for virksomheder i alle størrelser – digitalbusinessmodels.dk
Vi vil vise danske fremstillingsvirksomheder fodelene ved digitalisering og hvordan man skal omstille sig
digital transformation, digital business model, business model, business development, b2b, manufacturing, fremstillingsvirksomhed, data
15735
post-template-default,single,single-post,postid-15735,single-format-standard,woocommerce-no-js,ajax_fade,page_not_loaded,,columns-4,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-13.9,qode-theme-bridge,disabled_footer_bottom,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.7,vc_responsive

Industri 4.0 – relevant for virksomheder i alle størrelser

teknologi, innovation, udvikling

Industri 4.0 – relevant for virksomheder i alle størrelser

Industri 4.0 sammensmelter teknologi og forretning i en hidtil uset grad

Mange SMV’er beskriver, at de oplever barrierer for at komme i gang med Industri 4.0, det gælder især tid, ressourcer og – ikke mindst – kompetencer, viden og adgang til rådgivning. På Teknologisk Institut er det vores erfaring, at mens større virksomheder muligvis har mere overskud til at arbejde med Industri 4.0, så er de omvendt også en hel del tungere at omstille end mindre virksomheder, så det er ikke nødvendigvis en fordel at være en stor virksomhed.

...vigtige succesfaktorer er, at virksomhedsledelsen har et udviklingsorienteret mindset og ser digitalisering som en forretningsinvestering

Det er naturligvis den teknologiske udvikling, som i første omgang gør Industri 4.0 mulig. Men som rådgivere ser vi helt tydeligt, at man får succes inden for Industri 4.0, når man forstår, at det i høj grad også handler om andet og mere end teknologi. Industri 4.0 sammensmelter teknologi og forretning i en hidtil uset grad, og det giver nye forretningsmuligheder men også nye udfordringer. Vi siger, at man skal arbejde med forretning, organisation og teknologi – og at man skal gøre det i dén rækkefølge.

...som rådgivere ser vi helt tydeligt, at man får succes inden for Industri 4.0, når man forstår, at det i høj grad også handler om andet og mere end teknologi.
Det er vores erfaring, at vigtige succesfaktorer er, at virksomhedsledelsen har et udviklingsorienteret mindset og ser digitalisering som en forretningsinvestering, og at ledelsen arbejder med inddragelse og opkvalificering af hele organisationen, ikke kun hvad angår selve teknologien.

Læs mere omkring hvad Digital Business Model kan hjælpe dig med her



/*